wat zoek je?

donderdag 29 juli 2021

POËZIE / dansen

wilt gij mij me leren dansen
Anne Teresa van Rosas?

wilt gij mij misschien
leren dansen, mij leren 
strak en straf maar altijd
guitig op en door het glazen 
plafond te dansen in blauw 
en zwart en wit en altijd 
met stijl, wilt gij niet misschien?

simpel ook of course want 
het is al complex genoeg

wilt gij mij leren dansen
mij leren hoe ge uw hart
van honderdduizend
terug naar één kunt 
dansen?

mij leren hoe ge 1 voor 1 
alle rookgordijnen die vast
houden openscheuren kunt?

hoe ge met die reepjes
nieuwe patronen rijgt
patronen die van u 
uw eigen tekening
uw eigen plattegrond

wilt gij mij niet leren dansen?

uw voeten leren eigen ritme 
stap voor stap staccato 
stap stap trap trap
weg met de flauwekul

tip en toe en rechts en links
en 123 en 4 en zo de melodie 

nee niet die van een ander
geen kopie van kopie 
van een ander drie en vier
nee uw eigen melodie 
die van mij drie en vier 
en een en twee 
en drie en vier
me lo die

rechttoe rechtaan 
zonder voze kantjes
zonder riedelrookgordijn
zonder fake franjes

voeten op de grond 
op de planken vloer
langs de strakke lijn
weg met rookgordijnen
voet na voet naar voren
uitbundig ingetogen

ROZETTEN begot!

wilt gij niet misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten