wat zoek je?

zondag 14 juli 2024

KORT / academie

Soms krijg je het gewoon cadeau. En het is nog maar juist middag.

- Ik doe ontwerpen. En die loopt met een handtas rond met de kleuren van zijn sokken en zijn thermos. Ik noem dat binnenhuisdesign. Ik trek mij dat aan. Als ge drie jaar academie volgt en ge maakt nog altijd niks anders dan een plaasteren kop, dan moet ge daar toch niet zijn? 

- Gebruik dat woord alstublieft niet meer in mijn aanwezigheid! 

- Welk woord? 

- Perfect!

- Woord? 

- Nee perfect! 

- Gelukkig dat wij geen wetenschappers zijn, die maken daar altijd iets anders van. Als die naar de academie gaan, die zouden daar waarschijnlijk wel een kop van maken maar dan met een deuk erin en met gele verf erover. 

- Perfect. 

- Mijn buurvrouw doet dat met keramiek. Ik ga geen folderkes bij de buren steken zenne. Ik ga niet stoefen. 

- Perfect.

- Zwijgt toch eens! Ik maak dat echt en alleen voor mezelf. 

- Ah nee want gij zet dat in uwen hof.

- Ja dat past perfect bij de Romboutstoren. Spijtig wel van de wasdraad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten