wat zoek je?

maandag 12 april 2021

POËZIE / bioloog

smalle lange armen
opgehangen aan
de kapstokjes in de gang
voor de klas, de linkerhand
wijst naar een stoomlocomotief
de rechter naar twee blozende appels

dan een grote bruine
rechthoekige verhuisdoos 
met daarboven een groene muts  daaronder een opgetrokken knie
en een been gestrekt
in de plas, reiger

ik heb menopauze
roep ik onhoorbaar uit

en voel mijn borstkas 
dichtklappen gelijk de deur
van de drogist langs de baan

de e en de o en de au
veroorzaken pyschedelische
geluidsgolven die de kartonnen
doos doorboren en dan zie ik

zijn gezicht

twee donkere ogen
een stel wisseltanden 
scheef en schots vechtend 
om de eerste plaats
sproeten onder stijf 
blond piekhaar

een kleine bioloog
in zijn bruine regenjas

ik heb menopauze
fluister ik hem toe
wat luider nu

en dwars doorheen 
zijn gefronste voorhoofd
kan ik zien hoe hij onder
zijn hersenpan al verwoed
aantekeningen maakt
voor later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten