wat zoek je?

zaterdag 3 april 2021

POËZIE/ baby

de peuter op zijn driewieler 
tegen de vrouw met 
een zak diepvriescroissants
op haar rug op weg naar huis

heb jij een baby?

de vrouw kijkt even naar haar buik
de gedachte om de peuter 
een oplawaai te verkopen
welt in haar op
want zo dik is haar buik niet 
maar dan weet ze
zo’n doodeerlijk oprechte vraag 
is een cadeau dus ze stopt
en glimlacht en antwoordt

nee ik heb geen baby en jij?

nee, heb je dan een hondje misschien?

nee, zegt de vrouw, maar ik heb wel
een paar eekhoorns, een hele hoop
pennen, gloednieuwe afwassponsjes
een specht en een fiets

waar is je fiets?, vraagt de peuter

thuis, zegt de vrouw

je trui is blauw, zegt de peuter

jouw trui is grijs, zegt de vrouw en
mag ik nu verder naar huis wandelen?

ja, zegt de peuter, 
maar wanneer kom je 
nog eens terug?

de volgende keer, zegt de vrouw,
is dat goed?

ja oké, zegt de peuter en
ik ga nu naar mijn hondje kijken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten