wat zoek je?

vrijdag 16 april 2021

POËZIE / Mozambique

op een bankje in de zon
met een broodje en een koffie
ik ga op reis naar hippe oorden
ik kies voor Mozambique

daar wil ik wel vertoeven

sneller dan
mijn app
swing ik 

van verbinding
naar verbinding

de wereld in een notendop
op zoek naar een wc

ik droom van droogtoiletten
op wieltjes, een caddy
vol comfort voor mijn
komende avonturen

virusgevaar, duistere wegen
treinen die van spoor veranderen
en ook van tijdsdimensies

gewapend met alcoholgel
en mijn masker manoeuvreer ik 
mezelf doorheen onbekend gebied

een geagiteerde stem
ratelt instructies door
een haperende megafoon

politie!
security!
sirenes!
een eiland!

naast mij een rode camion
in de koude zon cirkelend 
in het stof naast een wei 
met prikkeldraad en paarden

straks ga ik naar foto's kijken
of de foto's naar mij
dat kan ook

ik hoop voor de avondklok
weer veilig thuis te geraken

beter dan een trip
met Club Mediterrannee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten