wat zoek je?

vrijdag 19 juni 2020

POËZIE / van hier

ik ben nu hier
maar ik ben van daar
maar daar wil mij
liever hier maar ik zal
nooit echt van hier zijn
want daar kleeft onder
mijn nagels als het bloed
dat gij uit mij wilde tappen

dagelijks een steen meer kapot
van het het huis waarin ik
geboren werd, ge breekt het af
niks staat meer overeind
van toen, ik haat u

en daarom ben ik van u gaan lopen
niet een keer niet twee keer maar
wel zeven keer en elke keer 
kwam ik weer teruggekropen 
gelijk een verdwaalde in de woestijn uitgedroogd

half verstoord en blij 
met de kruimels 
die nog overbleven 
totdat ook de laatste 
beschimmelde boterham
echt niet meer te vreten viel

nu kijk ik vanuit ballingschap
naar hoe zij die niet 
dat privilege hebben 
-properder kunnen ademen- 
hoe zij de laatste dans 
te berde brengen 

zij doen dat met de stijl 
mijn stam zo eigen
het is te zeggen 
met bravoure
met een grote 
fuck you gast

gij daar op het vals verdiep 
blijft steken in uw cava 
wij drinken gewoon van hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten