wat zoek je?

maandag 8 juni 2020

POËZIE / niet

ge kunt zeggen van
ik hou niet van u
of
ik hou van hem
en van haar en van iedereen
op de hele wereld
maar 'ik hou van u'
niet


ge kunt zeggen van
ik wil niet met u praten
of
straks, ik ben bezig
ik bel u straks terug
ik ben in gesprek met
iemand anders nu
maar 'blij dat ge belt'
niet

ge kunt zeggen van
ik wil niks met u doen
of
kan dat op een ander moment?
drukdrukdruk altijd
ik ben nu aan het werken
maar 'ik wil u zien, nu!'
niet

ge kunt zeggen van
ik wil u hier niet
of
jammer, juist weg
alles is al verhuurd
maar 'het is nog vrij en van u, welkom'
niet

ge kunt zeggen van
ga terug naar uw eigen land
of
is dat echt haar?
amai gij spreekt goe Nederlands
zeg zo beleefd en schattig!
maar 'ik heb een job voor u'
niet

ge kunt zeggen van
ik wil u gewoon niet begrijpen
of
jamaar het moet van twee
kanten komen hé
iedereen gelijk voor de wet
maar 'ge hebt gelijk, sorry'
niet

ge kunt heel veel zeggen
en daarmee raken
maar iets niet zeggen
raakt de roos
rauw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten