wat zoek je?

dinsdag 8 december 2020

POËZIE / Mondkapje

 

we delen dezelfde naam
ook al klinkt de hare zachter
en woont de h in een ander huis

twee werelden raken
mekaar bijna aan
knuffel contact
touch screen

we staren
wat verbaasd
want zo herinneren
we het ons niet

ze houdt haar hand
voor haar mond

Mondkapje?

tracht zo het beeld
dat ze ziet
te doen kloppen
met de foto
in haar hoofd

hoe raar

lachen we

en dan wil ik beginnen
maar ze neemt het voortouw
eerst over haar taal
dan over haar land
en tenslotte vraagt ze me
hoe het met me gaat
en of ik het leuk vind zo

dat ze elke dag haar hoofd breekt
ovet wat ze moet koken
dat het bijna één over kwart is
of nee kwart over één natuurlijk

is het nu al tijd? vraagt ze

ik zie de teleurstelling
langs haar glimlach glijden
hoor mezelf denken

hoe mooi ze is

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten