wat zoek je?

dinsdag 8 december 2020

POËZIE / frequentie

 

mijn imaginary friend
mijn companion in action
mijn spiegelbeeld
mijn klankkast
mijn stoorzender
mijn wasmand
mijn pannenkoeken
voor ontbijt

in 2 huizen
met een ophaalbrug
ezelsbrug van Kahlo
naar Rivera
en weer terug
verre van samen
en toch worden we oud

soms snijdt de realiteit
u de adem af, ijskoud
de wind, echt overal
komt die en dan vandaan
die is van alle stielen thuis
we zijn er bijna maar
nog niet helemaal

we zijn er bijna
met die revolutie
maar wie dacht
dat dat dan rust
zou brengen
die is eraan
voor de moeite
want het is ook echt
nooit gedaan

razend de stemmen
die opkomen voor
de zwakkeren
de verstotenen
de armoezaaiers

de armoeoogsters
trekken zich daar
niks van aan
die trekken naar
de golfclubbaan
die zijn al lang
van gisteren

zijt lief voor mekaar
waar wacht ge dan op?

mag ik op uw rug zitten?
jamaar ik kan u niet dragen zo
jamaar mag ik op uw rug zitten?
jamaar ik kan u niet dragen zo

't is al wat kleur de maan niet draagt
wassend water geurt gelijk
l'eau d'issey in mijn neklijn
behalve wanneer het overdrijft
dan is het van stinkend slijk
een modderpoel vol brulkikkers

maar zet nu toch uw radio aan
en stuur mij uw frequentie

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten