wat zoek je?

maandag 11 mei 2020

POËZIE / copy paste

nee dat lukt niet 
repliceerde de bard
toen ik zei van 
klik op die link man!
de hemel was vol sterren
en de nachtegaal zong

dus vroeg ik om te bellen
we legden ons op tuinstoelen
ik sloeg een deken om

veel woorden waren niet nodig
het volstond om zo nu en dan
bevestigend te hummen
de inspiratie kwam
van copy paste
mijn newsfeed 
vatte vlam

en iedereen op zijn paard
en iedereen in de gordijnen
en iedereen de koppen af
de hoofden wat te warm

de zwoelte 
van een lentenacht
al van toen heel klein
de handen zijn nu rimpelig
de gedachten in quarantaine

wat later zag ik hem nog een keer
hij keek me wat scheefjes aan
stof dwarrelde langs de kanten neer
ik deed zijn monkeltje dan maar na

de tijden zijn veranderd
de zanger danst wat mee
de woorden blazen in de wind
ze rollen gelijk steen

ik loop wat rond in mijn toren
ik hou u in het oog
zij die vandaag klimmen
vallen
meestal van
heel hoog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten