wat zoek je?

zondag 5 april 2020

POËZIE / waardebon

doe mij maar
een waardebon
per verblijf

mijn hoek van de straat
mijn hal van de supermarkt
mijn bankje in het park


mijn ondergrondse garage
mijn café dat nu gesloten is
maar den entrée is nog vrij
mijn inloop waar ik nu
aan het raam terecht kan

mijn sofa van een vriend
die ik nu niet kan bezoeken
wel spijtig ja

mijn publieke wc
die nu afgespannen is
maar natuurlijk zijn er hier
en daar wel struiken ja

onder mijn trap van de buren
tussen mijn vuilnisbakken
in het achterhok
van appartementsblok
'Het Goei Leven'

onder mijn brug van de E17
mijn verscheurde tentje
in de duinen

mijn improv boomhut
in het stukje bos
langs de baan

mijn metrowagon 2372
mijn treinwagon 625

mijn winkelraam
langs de buitenkant

mijn graf
op het trottoir
in het perkje
tussen de narcissen
en hyacinten

zeg maar waar ik
die waardebonnen kan afhalen
kan ik er ineens ook wat zeep bij krijgen?
een literfles kraantjeswater misschien?

in nood leert men zijn vrienden
nogal eens kennen zeg
danku vriendelijk hé
en blijf gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten