wat zoek je?

maandag 11 januari 2021

POËZIE / mening

 

staat dat ergens vermeld
dat ge overal verplicht
een mening moet verkondigen
telkens wanneer iemand iets
denkt /zegt / vertelt / schrijft / post?
 
staat dat ergens vermeld
in de kleine lettertjes
en zo ja
waar dan wel precies?
en waarom?
 
en in hoeveel lettertekens
moet dat dan zijn?
 
zijn er tijdslots?
 
is er een speciale dresscode?
 
worden er gratis drankjes geserveerd?
krijgen we een goodiebag?
kortingsbonnen?
een welnessweekend?
 
zal ik eens in uw living
komen stampen
telkens gij uw mond daar opentrekt
gewoon, om mijn mening daar
over te geven?
 
ik gooi dan uw salondeur open
en hos met mijn slijkbotten
over uw wollen tapijt
plof dan naast u in de zetel
 
(is dat een erfstuk of gewoon van ikea?)
 
ik proef eens van uw warme chocomelk
en ga dan in uw oor zitten toeteren
 
WAT GIJ DAAR ZEGT
IS ECHT ONZIN ZEG
 
waarna ik dan weer opsta
en daarmee uw wollen tapijt
in kronkels trek 
 
en wanneer ik al lang weer buiten ben
zit gij wat perplex
naar mijn vuile voetafdrukken
op de vloer te staren 
 
ge vraagt u af van wat is er nu
eigenlijk gebeurd daarjuist?
 
de dag begon nochtans
vrij rustig en gezellig
 
als mijn gedachten u niet kunnen behagen
kunt ge ze ook gewoon zo laten 
 
of ga er wat in uw eigen salon
over fulmineren
 
dat lucht soms echt op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten