wat zoek je?

dinsdag 17 november 2020

POËZIE / Kampenhout-Sas

 

op pantoffels scheer ik naar
Kampenhout-Sas en weer terug

ik fiets langs de vaart
in mijn pyjama

vanuit mijn raam
groet ik de flamingo’s
de zwarte beer
en het huis dat niet zou misstaan
in een film van Alfred Hitchcock

terwijl mijn hart sneller gaat kloppen
- zegt mijn display
met de afbeelding
van een konijntje -
verbeeld ik me
de natte wind in mijn haren
een hond op jacht
een glas dat breekt

en zie ik de toekomstige
prinses van Wales
belaagd door
de pers
gekeurd door
een bende jagers
met hun haar in netjes
en hun ogen op elkaar

ge weet dat daar niks goeds
van gaat komen

maar ge doet het toch

in de bocht naast het water
en de boekenkast
knielt ge

voor de toekomst
voor het verleden
en voor alles
wat daar tussen ligt

eindelijk echt een winterslaap

doe de gordijnen maar dicht
leg uw kroon in de kast
en denk eens goed na
over de windrichting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten