wat zoek je?

zondag 15 november 2020

POËZIE / hallo?

 

een kalmeerdeken
een reuze roze hoodie
twee paar steunkousen
voor wanneer je gaat fietsen
op de magische hometrainer
met virtuele achtergrondpanelen
en schor ganzengekrijs

menstruatieonderbroeken
speciaal om in de keuken
mee aan het aanrecht te staan
roerend in silicone tupperwarepotten
die je over een halve broccoli trekt

een opblaastobbe
om in de douche
een bad mee te nemen
zo ontspannend
was baden nog nooit

terwijl je spaghettiknoopgewijs
met je tenen
tussen je hoofd
bent vastgehaakt
ondergedompld
in spirituele lavendeltabletten
van organisch materiaal
en onbekende galactische stofjes

het is 15 november 2020
en ik zit in een land
aan de Noordzee
in mijn pyjama
zonder jas in de zetel
met het raam wagenwijd open

mocht ik nu
de verwarming opzetten
ik zou ter plaatse smelten
en de ganzen zijn het noorden kwijt
en dansen op ons graf

hebt u misschien
een hele grote deken
die ik over racisme kan gooien?

onderbroeken om over de kop
van mysogiene brulboeien te trekken?

een opblaasbare tobbe
om aan mensen-op-de-vlucht
mee te geven in hun rugzakje
van twee centen?

tegen de verdrinkingsdood

een vijfliterfles
uit gerecycleerde plastiek
gevuld met namaakwater
vol transparantgekeerde rolblaffetuurpatronen
rijk aan moleculen
die de klimaatbrand doven?

komt regen
komt zonneschijn

is daar eigenlijk nog iemand?
hallo? HALLO?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten