wat zoek je?

maandag 26 oktober 2020

POËZIE / beter

 

bij valavond stond ik wat
tegen koeien te praten
terwijl een indrukwekkende
avondzon de avondklok inluidde
en ik vroeg mij af:
'wat denkt Anne Frank hiervan?'

we praatten wat af,
zij en ik, toen ik twaalf was
en mijn eerste dagboek bijhield
tegenwoordig zijn we wat stil
gevallen, zij en ik, tot vandaag

we zijn in oorlog
wordt ons verteld
en dat kan wel zo zijn
maar vergis je niet van vijand

niet dat virus zal onze dood zijn
wel zij die dat virus zien
als een godslasterlijk godsgeschenk
om zo hun laatste megalomane
psychopathische stuiptrekkingen
bot te vieren onder het mom van
de Grote Redding van de Economie

zij weten niet wat die koeien
al lang weten en zien:
het systeem stuikt in elkaar
het vonnis ligt al klaar

het is tijd voor ander en beter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten