wat zoek je?

zaterdag 5 oktober 2019

POËZIE / hoofdpijn

ik sprak al met een psycholoog
ja wie niet eigenlijk buiten
een bende bange witte mannen?

bij buikpijn gaat ge
ook naar de dokter
bij hoofdpijn naar
de psycholoog

ik sprak al met een psycholoog
ja wie niet eigenlijk buiten
een bende bange witte mannen?

een gevecht tegen uzelf
kunt ge niet winnen zonder
iemand anders erbij
om u te verdedigen

gij zijt uzelf toch
gewoon veel te slim af
gij met al uw verstand
gij hakt uw eigen kop eraf

ik sprak al met een psycholoog
ja wie niet eigenlijk buiten
een bende bange witte mannen?

ik heb alles geprobeerd
ik dacht eerst
ik pak een hamer
ik ram tot er niks meer
te rammen valt

ik dacht ook
mannen! heel veel
en heel vaak met
en zonder gluten

ik dacht van de vlucht!
de vliegangst overwinnen
dan sta ik terug stevig
met mijn voeten op de grond

ik dacht ik zoek het donker
ga daar zitten urenlang
dan zie ik niks nooit meer bang

ik dacht ik klop erop
maar de vraag waarop?
bleef dreunen in mijn brein

ik dacht ik denk
gewoon teveel
hartenzeer
mensenzever
klimaatangst
fascistenwevers

voor één hoofd
op één stel schouders
is dat wel wat veel natuurlijk
natuurlijk komt daar hoofdpijn van

ik sprak al met een psycholoog
ja wie niet eigenlijk buiten
een bende bange witte mannen?

ik sprak al met een psycholoog
ik spreek nu ook met u

1 opmerking: