wat zoek je?

maandag 17 juni 2019

POËZIE / parking

ik kap daar iets over
zijn favoriete uitspraak
terwijl zijn gazon korter is
dan zijn haar, maar daar ligt
geen muis in te rotten
zoals op zijn gazon waar
ge alleen op sloefen over
durft, oei daar nog een pluis

ik kap daar iets over, maar
hoe zit dat met mijn pompoenstek
klaar om in de grond te steken
mijn sperziebonen en mijn
twee varianten van courgette?

wie brengt er nu takken
naar de container om dan
een zak houtvezels te kopen?

ik maak die kapot
die kikkers in de vijver
die ook in de beek kabbelen
tussen het douchewater
wast u dan met argan
uw kleren met klimop

de reiger vangt vissen
want dat is zijn job

gij maakt juist niks kapot
gij woont op de parking
op de parking mag alles
groeien waar dat het wilt

#deverlichtebeschaving

Geen opmerkingen:

Een reactie posten