wat zoek je?

dinsdag 2 oktober 2018

POËZIE / Landen

herfstig, tijd voor wat Tom Waits, denkt ge
beenmachine tonketonk, in Landen klonk
metaal van wacht, van leer, terug van weermacht
stonden mannen in de nacht tegenmuur
tegenzicht, goed gericht, geen woord dicht
rug aan rug, met scherp schrijnt de lens
stemt op mij stemt op mij stemt op mij en zwijgt


konijn met pruimen pruttelt langs het vlaams behang
de bel tingeltangelt, doe uw deurke open, wij zijn van
hierboven, nee laat maar liggen, komt gij maar mee
allez tournez tournedos bien saignant patat bien chaud

hell breaks luce, en het licht gaat uit, wij zetten
u het land uit, chain gang, vaste klant aan de rand
van ’t gevang, maakt ze bang, dat komt ervan
en links rechts ein zwei drei, spuit nog wat venijn
voor een vrij woord doorboort ge ragfijn uw fatsoen
en stemt op mij stemt op mij stemt op mij ik stamp op u

#deverlichtebeschaving

Geen opmerkingen:

Een reactie posten