wat zoek je?

zondag 26 maart 2023

KORT / wasberen

Dus.. ik had een tuin en een notenboom en had alle walnoten verzameld en op een hoop te drogen gelegd onder een afdak op mijn terras. 

´s Morgens zie ik dat alle noten overal verspreid en door elkaar gewoeld liggen samen met een hele hoop andere rommel en mijn tuin is ook veel groter geworden met zandbergen achterin waarop een vijftal wasberen rondlopen al wroetend en etend.

Dus ik denk die wasberen hebben die noten gepikt, good for them, maar ik ga nu toch even niet naar buiten want die kunnen agressief zijn en zitten vol luizen en het regende ook.

Plots rennen die wasberen naar mijn terras en veranderen in mannen met bivakmutsen die tegen mij beginnen te brullen dat ik me gedeisd moet houden. Dus ik denk van ja oké even meedoen en wat kunnen mij die walnoten en die rommel ook schelen?

Dan stopt de regen en begint de zon heel fel te schijnen en de mannen zijn nu een stoet kinderen en jongeren die in gele hesjes in een kolonne dwars een groot kruispunt oversteken waardoor alles blokkeert. Iedereen is vrolijk en er is muziek en ik sta aan de kant te kijken en ergens daartussen loopt Tanja Deprez  die naar mij knipoogt en toen werd ik wakker.

Ik geef het maar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten