wat zoek je?

zondag 18 augustus 2019

POËZIE / duh

zeg en waar zijt gij
deze zomer geweest?
ik helemaal nergens
ik was heel de tijd hier
in mijn hoofd

ik heb daar veel
in rondgereisd
ik reisde nogal wat af
ik nam de trein
en ik zat in zo'n
ouderwets coupéding

Ik liet ook mijn hart
op de grond vallen
heel hard en het bloedde
als een rund

en nu ben ik weer terug
van absoluut nergens
ik heb niks gezien
ik heb niks beleefd
ik heb wel degelijk terdege
vakantie genomen

ik heb veel geleerd
over grenzen en mensen
die van mij
en die van een ander
en nu ben ik er klaar voor
ge moogt met mij mee
als ge denkt dat gij dat aankunt

want ik ga niet meer opzij gaan
niet meer wachten op wat zon
eerst teveel en dan nul komma nul
die zon die maak ik zelf wel
al was het van een stuk karton
liever vlechtjes dan plastrons
duh
(voor Anuna en Greta en Billie en ...)

1 opmerking: