wat zoek je?

donderdag 9 augustus 2018

POËZIE / de wind

een kind op hete kolen plukt
de meltémi aan mijn hemd
aan mijn jurk bol ben ik, ballon

beurs beukt op mijn armen
op mijn buik van ja nee ja nee
komaan allez het gaat beginnen
kom nu mee komaan komaan

wij zijn op speed en heel erg needy
worden wimpels al op voorhand
afgerukt van palen, feest voor zotten

vooraleer het feest begint, witte koppen
capputzino melkschuim op de grote zee
dzazzz mijn kind het is de wind dzimmi
dzazzz dzimmi dzazzz dzazzz dzazzz

grove handen trekken golven
zand dat schuurt uw ogen uit
van glas gelijk een glazen bol

bonkebonke doen de zeilen
haal ze in haal ze neer uw romp
deint op diepe bassen toempe
toempe technotronisch weer / pump it

pump it tot uw hoofd een hoop
losgeslagen legoblokken boordevol
rammelend in een plastieken
tuperwaredoos

pas op een zandroos wa ter hoos
any way the wind blows
me goes me flows me too

en
rust
nu
maar
eventjes

stil

#deverlichtebeschaving

Geen opmerkingen:

Een reactie posten