wat zoek je?

zondag 15 oktober 2017

POËZIE / propjes

ik hou wel van uw propjes
zakdoek opgevist vanuit
uw diepste jaskelders terwijl
de trein voorbij achterkoterijen raast
en ik denk van ‘slow ik ben daar voor’

er hangt een stuk paard aan mijn hand
een lapje vlees van bij de beenhouwer, opgerold
beter dan taart en gij denkt misschien van 'rare'
maar soms is zout gewoon lekkerder

ik ga nog rap wat kunst doen
terwijl ik op de rand zit te wachten
met mijn schoenen al aan, klaar
om te wereld te veroveren, wacht

vindt ge mij saai als ik over kleren praat
dat ik een hemdjurk wil, met een hoodie eraan
in hoodie-stof, ja een hoodiejurk dus
en dat ik in de winkel drie van hetzelfde koop
gewoon omdat dat goed zit als ik ga betogen
en ik daar ook goed mee sta en geen goesting heb
om nog drie uur verder te gaan zoeken
als ik al heb gevonden wat ik zoek

zon in oktober heeft mijn hersenen
wat gepoft, gelijk kastanjes, zacht en zoet
kom hier mijn lief, dat ik u kus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten